Od Helu do Wawelu to najmłodsze dziecko Granny wchodzące w skład gier z serii Wiem bo gram. Cała seria nastawiona jest na naukę przez zabawę.
Gra przeznaczona dla dzieci powyżej 10 roku życia. Choć uważam, że i w przypadku dorosłych sprawdzi się równie dobrze.
W grze znajduje siÄ™
- 178 kart miejsc, w tym: 40 kart atrakcji turystycznych i 138 kart miejscowości
- 2 karty POSTÓJ
- plansza kierunków geograficznych
- żetony punktów.
Dobór atrakcji turystycznych jest bardzo ciekawy, a wykorzystane ilustracje wraz z krótkim opisem pokazują bogactwo naszego kraju. Piękne są te karty!
Karty miejscowości z kolei zawierają informację o ilości mieszkańców.
Na początku gry przygotowuje się stos kart, złożony z losowo dobranych 47 kart i układa się go stroną z nazwą miejscowości/atrakcji turystycznej do góry. Gracze kolejno odkrywają z tego stosu kartę i dokładają ją do kart leżących już na stole. Karty można układać w 2 kierunkach: N-S, W-E, tworząc ciągi w oparciu o rosnącą długość (kierunek W-E) lub szerokość geograficzną (kierunek N-S). Punktem wyjścia jest karta miejscowości leżącej na środku planszy.
Po dołożeniu karty nie sprawdza się jej współrzędnych względem leżącej obok karty ale to położenie mogą zakwestionować współgracze. Pojawia się wówczas okazja do zdobycia punktów. Jeśli gracz, który zakwestionował ułożenie karty:
- ma rację, to zdobywa żeton od przeciwnika,
- nie ma racji, to oddaje żeton przeciwnikowi.
Jeśli nikt nie zgłasza sprzeciwu, karty pozostają na miejscu. Po dołożeniu 15tej kary, czas na postój czyli kolejną okazję do zdobycia punktów. W tym momencie gracze podają liczbę kart, które są według nich ułożone nieprawidłowo. Karty są odsłaniane kolejno, idąc od karty startowej na planszy i porównywane.
Jeśli karta leżała na osi wschód-zachód, to uwzględniamy wyłącznie współrzędne w prawo (--> wschód). Jeśli karta leżała na osi północ-południe, uwzględniamy wyłącznie współrzędne przy strzałce w górę <^ północ). Karty leżą poprawnie względem siebie, jeśli liczby na nich układają się rosnąco.
Osoba, która dokÅ‚adnie wytypowaÅ‚a otrzymuje 2 żetony, jeÅ›li nikt dobrze nie wytypowaÅ‚ – gracze najbliżsi prawdy otrzymujÄ… po 1 żetonie. W caÅ‚ej grze sÄ… dwa postoje (co 15 odsÅ‚oniÄ™tych kart).
Wygrywa osoba z największą ilością żetonów. Od Helu do Wawelu to świetna forma sprawdzania i nabywania wiedzy.
Oprawa graficzna jest świetna, grafika przyciąga wzrok.
0 Komentarze
Dziękuję za poświęcony nam czas! Miło będzie jeśli napiszesz co sądzisz o tym poście ;-)