Edukacyjnie z Granna









Sporo u nas przewinęło się już gier Granny. Sporo gier jednoosobowych ale nie zapominamy o grach edukacyjnych, grach z rywalizacją w tle. Grach przeznaczonych dla starszych przedszkolaków i młodszych uczniaków ;)


Zapraszam zatem na przegląd gier edukacyjnych...

Dziś będzie krótko i na temat ;)


Quiz wiem wszystko – przeznaczony jest dla 1-6 graczy, w wieku 6-10 lat. W skład gry wchodzi plansza, 6 pionków, 45 dwustronnych kart z pytaniami (po 6 na kartę, co daje łącznie 270 pytań) oraz 45 ilustrowanych przysłów lub powiedzeń. 



Pytania dotyczą różnych dziedzin życia, nazw, wyrażeń, przedmiotów, osób, bohaterów książek, zjawisk przyrody itd. Do każdego pytania podane są 3 możliwe odpowiedzi. Poprawność udzielonej odpowiedzi możemy z kolei sprawdzić w dolnym rogu karty.




Karty należy ułożyć w dwóch stosikach – na jednym te z ilustracjami, na drugim – bez ilustracji. Każdy gracz porusza się jedynie po ścieżce koloru swojego pionka. Przemieszcza swój pionek do przodu o jedno pole za każdym razem, gdy udzieli poprawnej odpowiedzi na wybrane pytanie. Gdy gracz postawi pionek na polu w innym kolorze niż pozostałe pola ścieżki, np. wędrując żółtym pionkiem po żółtej ścieżce, trafi na pomarańczowe pole, odgaduje przysłowie z karty wylosowanej ze stosika kart z obrazkami. Wygrywa gracz, który jako pierwszy pokona swoją ścieżkę.





Rodzinki – gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy w wieku 4-8 lat. Gra znakomicie wprowadza dzieci  w świat życia i rozwoju zwierząt – ssaków, owadów, ryb, płazów i ptaków. Dzieci poznają cykle rozwojowe wymienionych przed chwilą zwierząt.


W skład gry wchodzi 48 sześciokątnych kafelków, 8 kart centralnych, które łącznie tworzą 8 rodzajów zwierząt oraz obrazek pokazujący środowisko życia tych zwierząt. 





Rodzinki to gra memory, w której gracze zdobywają pary kartoników w wybranym przez siebie na początku gry kolorze. Za każdą parę gracze uzyskują punkty, podobnie za ułożenie całego cyklu rozwojowego. Wygrywa gracz, który zdobędzie najwięcej punktów.



Bardzo fajnym pomysłem jest dodanie w instrukcji komentarza zoologa komentarz zoologa dotyczący miejsca występowania i cyklu rozwojowego każdego z obecnych w grze zwierząt.





Karta Rowerowa – gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy, w wieku 6-12 lat . Gra, która utrwala lub uczy dzieci zasad ruchu drogowego. W skład gry wchodzi: plansza, 53 karty z pytaniami, 4 karty rowerowe, 4 rowerzystów, 12 żetonów z miejscami docelowymi, karta bezpieczeństwa oraz kostka do gry.




Zadaniem każdego z graczy - rowerzysty jest udać się na wyprawę rowerową przez 3 losowo dobrane punkty na mapie miasta. W tym celu, poruszają się po planszy zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek (lub mniejszą) i zasadami ruchu drogowego. 



Na trasie czekają na rowerzystów specjalne pola:
– oznaczone pytajnikiem – gracz ciągnie z puli kartę z pytaniem dotyczącym: zasad ruchu drogowego, przepisów dotyczących rowerzystów, znajomości znaków drogowych. Gdy udzieli poprawnej odpowiedzi, otrzymuje dodatkowy rzut kostką
– jasnożółte – obok nich znajdują się znaki drogowe, do których należy się zastosować np. zakaz wjazdu, nakaz jazdy w prawo itd.




Grę wygrywa gracz, który jako pierwszy osiągnie 3 punkty na mapie i wróci do swojego domu. 



Bez wątpienia spośród wszystkich wymienionych dziś gier ta jest najfajniejsza... bawi i uczy jednocześnie.



Do tabliczki mnożenia przymierzam się od dłuższego czasu. Myślę, że jak już zaczniemy z nią zmagania to sprawdzimy naszą wiedzę razem z Granna i grą edukacyjną uczącą od niechcenia tabliczki mnożenia 2x2.

Gra przeznaczona jest dla 1-6 graczy, w wieku powyżej 6 lat. W skład gry wchodzi 38 kafelków z działaniami z tabliczki mnożenia oraz 38 kafelków z wynikami działań. Każde mnożenie ma własny motyw, który dzieci łatwo zapamiętują, a później łatwo odtwarzają. Grać można na dwa sposoby: klasyczne memo z odszukiwaniem par mnożenie-wynik, oraz dynamiczny „klepak” – po odsłonięciu kartonika należy przykryć dłonią pasujący do niego drugi kartonik, najszybsza i najbardziej spostrzegawcza osoba zdobywa parę, nieprawidłowe klepnięcie powoduje odebranie już zdobytej pary.








A Wam, która z tych gier najbardziej przypadła do gustu?

Prześlij komentarz

0 Komentarze