Od krótkich i prostych do długich i trudnych wyrazów i zdań







Od prosty, krótkich przez coraz trudniejsze i dłuższe wyrazy aż do pierwszych zdań samodzielnie przeczytanych przez dziecko... długa aczkolwiek u nas dość szybka droga. Wiele z Was pisało, że narzuciłam Oli szybkie tempo. Ale czy 3-4 latkom da się cokolwiek narzucić? To ja się dostosowywałam do jej tempa a nie ona do mnie. To ja podążałam za nią a nie ona za mną. Celem rodzica jest wspieranie i pchanie do przodu :)

Na przedostatniej prostej wspólnie z Magdą z Kusiątek stworzyłyśmy bardzo dużą bazę pojedynczych wyrazów składających się z początkowych paradygmatów. Zajęło nam to dość sporo czasu. Aby uatrakcyjnić dziewczynkom naukę każdy wyraz zobrazowany został grafiką na odwrocie. Dziewczynki czytały i sprawdzały poprawność przeczytanego wyrazu. Dodatkowo dodałyśmy element, który wywoływał u dziewczynek błysk w oku i radość... zdjęcia członków rodziny. Dzięki takiej zabawie dziewczynki przekonały się, że nauka sylabek miała sens, że potrafią znając sylabki złożyć je w "kupę", że potrafią czytać :) To ogromna motywacja do dalszej pracy... to ma SENS.









Pierwsze wyrazy i krótkie zdania opierały się na początkowych paradygmatach. Z czasem dorabiałyśmy coraz to dłuższe zdania z nowymi paradygmatami i oczywiście wersją graficzną zdania.





Bite 2 tygodnie wspólnej pracy... blisko 200 zdań i pomimo faktu, że dłużej tworzyłyśmy pomoce niż zajęło dziewczynkom ich opanowanie to jesteśmy z siebie dumne! Opłacało się bo dziewczynki uwierzyły w siebie. Dziś zarówno Ola jak i Alusia są niespełna 4latkami umiejącymi czytać... jeszcze nie płynnie i pewnie jeszcze długo płynnie czytać nie będą, jeszcze nie czytają małych liter ale wszystko przed nimi a my jesteśmy z nich ogromnie dumne!

Prześlij komentarz

14 Komentarze

  1. Jestem zachwycona pomysłem. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Julia Gruszka18 maja 2017 07:15

    witam jest mozliwe zeby Pani przyslala te materialy na juli20@op.pl?

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, czy będziecie udostępniać ten materiał? Chętnie bym go kupiła, żeby samej nie wymyślać tych zdań ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja. Z chęcią skorzystam z pomocy jeśli to możliwe. n.lis921020@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo się dziewczyny napracowalyscie. Szacunek. Czy można prosić na madredziecko@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomoc rewelacja byłabym wdzięczna gdybym mogła skorzystać do racy z córką pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. zapomniałam podać e-mail monza4@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Agnieszka Łukjanow29 października 2017 20:43

    Jestem pod ogromnym wrażeniem. Poproszę o plik lukjanka@interia.pl
    Z góry dziękuję. Pozdrawiam. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Magdalena Jurkiewicz4 stycznia 2018 16:05

    Czy mogę prosić o materiały? Dziewczyny kończą naukę sylab i czas na coś odważniejszego :)
    pawlowska.magdalena@gmail.com
    Ten sam komentarz wpiszę w Trójliterowce.
    Wspaniałe materiały!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Edyta Gruszka Marcićkiewicz3 lutego 2018 13:11

    Witam,czy mogę poprosić o przesłanie materiałów edyta-gruszka@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakby ktoś był zainteresowany podobnymi kartami proszę o kontakt. Mogę przesłać do użytku własnego podobne karty anna.kaszuba77@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Ewelina Stelmach26 lutego 2018 01:01

    super pomysły poprosze na meila ewela22@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe!! Poprosimy tez o materiały .Z góry bardzo dziękujemy. k.k.f@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Anna Rudzka-Lubaś26 czerwca 2018 15:51

    Witam super pomoce proszę o podesłanie

    anna.rudzka@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony nam czas! Miło będzie jeśli napiszesz co sądzisz o tym poście ;-)