Sekwencja bo o niej mowa... jest ciągiem znaków (symboli), stanowiącym uporządkowaną według określonej reguły strukturę. W sekwencji struktury (dwu-, trzy-, czteroelementowe) powtarzają się. Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej reguły.
Definicja sekwencji odzwierciedla porządek znaków językowych – mówionych i pisanych, dlatego tak ważne w procesie terapii wszystkich dzieci są ćwiczenia porządkowania.
Zabawy z sekwencjami często wymyślamy sami ale nie zawsze mam na to czas aby je "produkować" dlatego bardzo lubimy korzystać z gotowców przygotowanych przez innych.
Takim gotowcem jest pomoc dydaktyczna od Konferencji Logopedycznych Sekwencje 2.
Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk.
Bawimy się w kontynuowanie sekwencji... układam Kubie początek wymyślonej przeze mnie sekwencji a jego zadaniem jest jej dokończenie. Zaczynamy od prostych dwuelementowych sekwencji a w miarę upływu czasu i pokonywania kolejnych ćwiczeń tworzymy sekwencje podwójne czy też potrójne a nawet poczwórne.
Kombinacji na tworzenie sekwencji jest na prawdę sporo.
Pozostawiając więcej niż jedno puste miejsce należy pamiętać o tym aby tak skonstruować ćwiczenie aby dziecko było w stanie odkryć regułę według której powstałą sekwencja.
A gdy proste sekwencje znudziły się Kubie tworzyłam mu sekwencje w przeróżnych postaciach.
Sekwencje w postaci koła...
Taka odskocznia od normalności...
Była również sekwencja w postaci krzyżyka... taka zabawa 2w1.
A w nim każda odnoga krzyżyka różniła się od siebie... jedna była wzorem, w dwóch brakowało niektórych elementów a ostatnia zawierała tylko pierwszy element. Zadaniem Kuby było uzupełnienie czy też ułożenie w całości sekwencji według sekwencji, która była wzorem.
Nauka nie musi być nudna ;)
Bawimy się również w ulubioną zabawę Kuby... w detektywa... układam Kubie wymyśloną sekwencję ale celowo układam ją z błędem... błędów może być jeden, dwa lub więcej w zależności od długości sekwencji. Kuba zadaniem jest wyłapanie tego błędu i go poprawić.
Uwielbiamy takie zabawy!
Odwracamy role... to Kuba układa sekwencje a ja mam je odwzorowywać.
Ale ja przebiegła jestem i specjalnie układam z błędami sprawdzając w ten sposób reakcje Kuby i jego spostrzegawczość.
Mamo to nie tak... słyszałam... nie umiesz nie umiesz... śmiał się ze mnie Kubek i szybko brał sie za poprawianie moich błędów.
Kubek również wymyślał mi ćwiczenia na dokańczanie sekwencji. Ale i tutaj popełniałam błędy ;)
Serdecznie polecamy!
A dla wszystkich zainteresowanych przedstawioną przez nas pomocą dydaktyczną zapraszamy do odwiedzenia sklepu Centrum Metody Krakowskiej. Specjalnie dla Was przygotowana została promocja... kupon rabatowy 15% na cały ofertę dla pierwszych 10 osób, które zdecydują się na skorzystanie z kuponu.
Oto i on: ce7759306345 (ważny do końca marca)
Powyższe opinie są moimi opiniami i nie każdy musi się z nimi zgadzać :P
5 Komentarze
Nie mamy, ale wygląda super :) Bardzo fajny zestaw i nawet do nauki słownictwa można Emi dać :)
OdpowiedzUsuńMamy takie gry na... tablecie :P w 1 miejscu, dostepne w kazdym momencie,.nie gnie sie :)
OdpowiedzUsuńpóki co wolę tradycyjne metody ;) raz pokaże tablet to się nie będzie chciał od niego oderwać... na tablety jeszcze ma czas ;)
UsuńA ja Panią zapewniam ze te papierowe mają większą wartość terapeutyczna niż na tablecie.
UsuńTrochę obrazkowych kartoników i jaka fajna zabawa... A do tego edukacyjna... Fajne ;-)
OdpowiedzUsuńDziękuję za poświęcony nam czas! Miło będzie jeśli napiszesz co sądzisz o tym poście ;-)