Komórka roślinna i zwierzęca - porównanie

 



Biologia w kl. 5 jest bardzo ciekawa - tak stwierdził mój domowy uczeń. Zobaczymy czy stwierdzenie to będzie nadal aktualne po egzaminie. Póki co jest fajnie i przyjemnie, Kuba wykazuje się kreatywnością, bardziej się bawi zagadnieniami z biologii niż uczy się jej na pamięć. Taki sposób nauki bardzo przypadł mu do gustu.

Po tym jak bawił się w tworzenie własnych preparatów i oglądał je pod mikroskopem, przyszedł czas na komórki i ich budowę.

Stworzył komórkę zwierzęcą i roślinną, dokonał porównania ich budowy, a także albo przede wszystkim utrwalił te wiadomości w głowie.

 


Do stworzenia komórek użył styropianu, farby, plasteliny, pomponów, drucików kreatywnych, pianki oraz kleju na gorąco, czyli zwyczajnie przegrzebał naszą szufladę z kreatywnymi "przyda się".



Do utrwalania wiedzy posłużyły mu graficzne karty pracy Wydawnictwa WIR. Bardzo lubi na nich pracować :)









Jestem pewna, że taki sposób zdobywania wiedzy sprawi, że zostanie ona z nim na dłużej niż typowa zasada zzz (zakuć, zdać, zapomnieć). Tym bardziej, że takie tworzenie sprzyja temu, że on później chwali się i opowiada innym członkom rodziny, co dodatkowo utrwala mu się w głowie.


Prześlij komentarz

0 Komentarze